+38 044 545-77-31
Отдел продаж
Заказать звонок
Режим работы:
Пн-Пт 8:00—18:00
КАТАЛОГ ТОВАРОВ
Вентиляція
Електрообладнання
Cart empty0 грн.0
Товари в кошику
basket is empty
КАТАЛОГ ТОВАРОВ
0
Товари в кошику
basket is empty
0КошикEmpty0 грн.
Товари в кошику
basket is empty
КАТАЛОГ ТОВАРОВ

Підключення електродвигунів: схеми, особливості залежно від фазності та потужності

На підприємствах часто здійснюють підключення електродвигунів до однофазної чи трифазної мережі. Термін експлуатації та ефективність обладнання безпосередньо залежать від того, наскільки грамотно виконано монтаж.

Перш ніж під'єднати електромотор, необхідно враховувати:

  • рід струму;
  • частоту;
  • потужність;
  • кількість обертів за хвилину;
  • номінальна напруга.

Важливу роль також відіграють типи з'єднання обмоток та інші параметри.

 Електродвигун - підключення

Основні схеми підключення

При покупці агрегату необхідно звернути увагу на інформацію на задній кришці клемної коробки або на іменній табличці. Важливо враховувати, що на бирці вказують не електричну, а механічну потужність.

Як вибрати схему підключення для вашого агрегату

Щоб визначитися з відповідним варіантом, необхідно подивитися на бирку електромотора, наприклад серії АІР. Практикують дві схеми підключення двигуна: «зірка» та «трикутник».

Моделі 220/380 вольт (до 112 розміру) приєднують до мережі 220 В останнім способом, до 380 – першим. Силові установки потужністю 4 кВт і належать до типу 380/660 вольт. До мережі 380 їх підключають методом трикутника, а до 660 – зіркою. Іноді буває, що схема не узгоджується з паспортом – таке рішення призводить до зниження ККД, але в деяких випадках необхідно.

«Зірка»

Якщо вибрано цю схему підключення електродвигуна АІР, він функціонуватиме зі зниженими пусковими струмами. У цьому випадку при з'єднанні 3-фазної моделі на початок обмоток подають трифазну напругу, а кінці статорних з'єднують в одній нульовій або нейтральній точці.

З'єднання двигуна «зіркою» для моделі 380/660 дозволяє добитися плавної роботи агрегату. У цьому випадку кількість пускових струмів буде меншою, отже, і потужність знизиться на 30%.

Схема зірка с последовательным или параллельным соединением ветвей фаз


Схема з'єднання «трикутник» 

При виборі такого з'єднання обмотки двигун працює на повну потужність. Ця схема передбачає роботу в стандартній мережі 380 для моделей 380/660 В у номінальному режимі експлуатації. Цей спосіб передбачає, що кінець однієї статорної обмотки послідовно з'єднують з початковою частиною наступної.

Можливе і підключення до 220 В за схемою «трикутник» із застосуванням робочого конденсатора та (за потреби) додаткового пускового пристрою. У такому разі агрегат видаватиме лише 70% вказаної потужності.

Схема з'єднання трикутник

Важливі нюанси підключення залежно від фазності

Цей показник також впливає на оптимальну схему та способи монтажу. Розбираючись, як під'єднати електродвигун обов'язково враховують фазність. Залежно від цього параметра, обладнання видасть різні робочі показники.

Особливості підключення однофазних двигунів

При розміщенні лише однієї обмотки поле всередині статора не обертається, а пульсує. В результаті додатково знадобиться ще одна – пускова, це зрушена на 90 градусів друга фаза. Робоча обмотка постійно увімкнена, а пускова тільки запускає вал, тому активується всього на пару секунд.

Підключення 1-фазного двигуна передбачає подачу напруги для запуску агрегату відразу дві обмотки. Відразу після отримання потрібної кількості обертів пускове намотування вимикається.

Підключення трифазних двигунів

Це ефективніші в роботі агрегати, які мають великий попит. Відразу після включення в мережу 380 з'являється магнітне поле, для цього не потрібні пускові пристрої.

Підключення 3-фазного двигуна здійснюється за схемою «зірка» або «трикутник». Перший варіант підходить для плавного запуску, але не максимальної потужності. Останній показник буде високим при виборі схеми трикутник, але при її застосуванні можливе пошкодження ізоляції проводів.

Переваги та недоліки різних схем

Розбираючи, як під'єднати електродвигун, важливо розглянути плюси та мінуси двох способів.

Переваги

Недоліки

«Зірка»

Максимальний ККД.

Надійне функціонування двигуна.

Можливе недовге перевантаження

Не можна отримати максимальну потужність, зазначену у паспорті

«Трикутник» 

Робоча потужність.

Хороше тягове зусилля.

Підвищений крутний момент

Сильне нагрівання та ризик обриву ізоляції через велике пускове навантаження

Чи можна комбінувати підключення

Через зниження пускових струмів для великих та потужних агрегатів оптимальним буде підключення до «зірки» та «трикутника». Це комбінований метод. Спочатку з'єднання відбувається за схемою «зірка», а після набору обертів двигун автоматично перемикається на «трикутник».

Цей спосіб дозволить оцінити переваги одразу двох варіантів. При комбінованому підключенні електродвигун буде захищений та на виході видасть максимальну потужність.

комбіноване підключення електродвигуна

Вплив потужності електромоторів

Якщо потрібно отримати максимальний показник, вказаний у паспорті, це буде складно під час вибору схеми «зірка». Просідання в такому випадку буде приблизно в 1,5 раза. Для максимальної потужності вибирають підключення трикутник.

Але тоді підвищується ризик пошкодження, в результаті може знадобитися ремонт електродвигунів. Тому для моторів великої потужності краще застосовувати комбіновану схему або скористатися конденсатором.

Практичні поради та рекомендації

Навіть якщо ви детально вивчили способи підключення електромотора АІР або AIRE, для цього завдання краще запросити спеціаліста. Це особливо важливо для трифазного промислового двигуна. Саме майстер зможе підібрати оптимальну схему, керуючись інформацією на бирці та клемній коробці.

Щоб забезпечити безпеку роботи трифазного двигуна під час використання комбінованої схеми підключення, знадобляться спеціальні магнітні пускачі. Для захисту агрегату від перевантажень та коротких замикань використовують електромагнітні реле, автоматичні вимикачі, здатні витримувати великий струм.

Ще один рекомендований захід безпеки для захисту електродвигуна від зникнення фаз — додавання до схеми підключення магнітного пускача. У цьому випадку за відсутності будь-якої фази агрегат відключиться автоматично, тому не постраждає від теплового навантаження.

Серед частих помилок при підключенні:

  • використання трифазної вилки;
  • застосування автовимикача (небажано, тому що не захищає від перевантажень);
  • використання ПМЛ або АП (недостатньо надійні).

Щоб уникнути їх, варто не лише ознайомитись з інструкцією, а й звернутися до досвідченого фахівця.